are you okay ?




are you okay ? 
yes , im okay . thank you


dan yes aku akan tetap kata 'okay' walau hakikat tidak :) sana marah sini herdik situ caci
kata mereka kau jangan berpura pura , jangan itu jangan ini . 
kata aku , aku tidak berpura pura aku sedang belajar . (sambilsenyum) 
belajar apa ? belajar untuk merana ? itu maksud kau . kau jangan nak tunjuk hati kau baik sangat . 
(marah) itulah manusia , masalah datang tidak dilayan dinasihat dengan makian cacian . masalah muncul dibalasnya dengan emosi yg tak sudah !
bahagia macamtu ?
tidak bukan . maka aku sini lebih memilih untuk berkata 'okay' disetiap masalah yg datang . 
bukankah senang . 
tiada pertanyaan lanjut , tiada nasihat yg bawa hanyut

cuba katakan okay disetiap masalah ! YA SAYA OKAY !
cuba katakan okay dengan marah ! YA SAYA OKAY CUKUP LAH MARAH !
cuba katakan okay sila pergi egoku ! YA OKAY , SILA PERGI EGO !
cuba katakan okay aku kuat aku sabar aku hebat ! YA SAYA KUAT SABAR DAN HEBAT ! 

hadapilah setiap masalah itu dengan hati yg tenang . marah boleh , tapi tolong bataskan kemarahan .
ego itu perlu !  tapi INGAT ego juga boleh membunuh . membunuh jiwa yg tidak bersalah . anda mahu ? sudah tentu tidak maka jika tidak perlu , buang lah egomu ! hindarkan dari kata2 ini --> sakit , tak boleh , tak kuat , lemah , rasa nak mati , tak guna , mencarut carut ! tipu kalau orang kuat sekuat mana tak sedih , tak rasa semua diatas , tetapi tolong sila cepat2 positifkan diri ! jangan tunjuk kita lemah , jangan memperlihatkan kepada dunia bahawa kita mudah ditindas ! bangkitlah , dan cari kekuatan dan keyakinan untuk katakan  OKAY AKU KUAT DAN SABAR . dan yeah AKU HEBAT :) 





P/S - aku rindu semua :(

No comments:

Post a Comment