tentang Dia bhg.1


#NOTAKAKI=AKU JUMPA NOTA NI YANG AKU SIMPAN DALAM DRAFT 3 TAHUN LALU.SILA JANGAN MUNTAH!!HAHAHAHA



aku sudah lama mengenali dia , sejak aku masih dibangku sekolah rendah lagi , kebetulan dia sekampung denganku . banyak cerita tentang dia . jadi aku banyak mengenali dia dari cerita2 org . 

suatu ketika dimana mlm itu aku yg sedang leka melihat gelagat org ramai di majlis bersanding abg . diberitahu bahwa ada 2 org yg menyukaiku dan bertanya samada aku suka atau tidak antara mereka berdua . aku hanya diam ketika itu . masih dlam perasaan terkejut antara percaya dan tidak . ahh ku anggap hanya gurauan manja mereka . aku tidak terlalu mudah untuk membuat keputusan apalagi bila membabitkan soal perasaan .  hari demi hari berlalu . kata kata mereka menganggu fikiran ku . timbul rasa ingin tahu . apa benar kata2 mereka itu ? atau hanya canda semata . ahhh aku tepis lagi rasa ingin tahu tersebut , kerana aku perempuan biasa tidak manis rasanya jika aku menanyakan hal tersebut . aku diam aku simpan sehingga bertahun lamanya . 

sampai suatu masa , aku mempunyai seorang kenalan rapat di kampung itu . aku bertanya mengenai  hal dia . entah mengapa yg aku tahu aku hanya ingin tahu soal dia . maka kenalan ku itu pun bercerita . aku menyampaikan salam untuk dia setiap kali kenalan rapatku pulg ke kampung .  mulai dari itu banyak cerita dan  nama dia tertulis di diari kecilku . aku masih bertanya tanya dlm hati apa benar dia menyukaiku ? *malututupmuka* 

raya menjelma , aku pulang ke kampung . tanpa diduga aku bertemu dia , secara langsung dan nyata. aku malu . waktu itu dia menegurku . ahh laju detak jantung terasa . aku pura tidak mendengar dan berlalu pergi . 

7 bulan kemudian ...

 aku merenung kosong ke langit gelap . mengira bintang sambil memikir sesuatu . 
dia tiba2 dtg lantas menegurku "lagi" lagaknya yg biasa buat aku berani bertentangan mata dengan nya . lebih lagi waktu itu tidak hanya aku sendiri . kluargaku juga  ada berbual dengan entah siapa aku lupa . terlalu leka melihat bintang mungkin   kami berbual dan ketawa . aku berlagak biasa . ahh lelaki ini . ada sesuatu dalam dirinya yg buat aku tertarik . tapi apa . diam dan berlalu . aku msuk tidur kerana besok harus bangun pagi orang kampung akan datang untuk bergotong royong . tiada apa yg menarik . sehingga mlm tiba . aku masih memikirkan dia . apa aku sudah jatuh cinta ? oh tidak . tidak mungkin . masih terlalu awal desis hati kecilku





No comments:

Post a Comment