00000.0002



dan nanti jika perubahan itu berlaku aku menyesal . ya aku suka buat sesuatu dan lepastu aku menyesal .
aku selalu bermimpi yg aku boleh buat apa yang orang lain buat . aku selalu bermimpi yg suatu hari nanti aku dipandang dan dihargai . tapi sekali lagi aku bermimpi . aku bermimpi untuk menjadi itu dan ini . dan hakikatnya semua itu tidak menjadi kenyataan . aku mahu menggapai mimpi itu meski aku harus berkorban . hah lagi lagi orang melekehkan aku . ya aku tidak pernah buat sesuatu yang boleh dibanggakan . aku sedih . aku duduk diceruk sana sambil melihat hujan turun . airnya dingin . menenangkan jiwa . aku dongak ke langit . gelap . apa hidupku juga begitu gelap tanpa cahaya . oh tidak aku masih perlu cahaya . lalu aku bangkit berpindah kesana . aku nampak cahaya . lagi lagi cahaya harapan . cahaya harapan yg selama ini buat aku  tetap bertahan . sampai bila aku mahu berharap pada cahaya harapan . entah . aku tak ada jawapan . aku lihat hujan semakin deras . aku berselindung dirumah kosong . aku sendiri . walau hakikatnya tidak . 
tapi aku tetap rasa sendiri . samada aku yg menolak atau aku hanya tidak yakin dengan . err entahlah . biar aku simpan . 
aku melihat jam ditangan ,sudah petang . sebelum pulang aku berdoa kepada Tuhan . semoga dia sentiasa disisi , semoga kau terus memberi aku cahaya harapan . Amin 

No comments:

Post a Comment